بنویسید و بنویسید و بنویسید

بنویس تا رشد کنی

بازی فراوانی در نوشتن

شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۲۴ ق.ظ

 

امشب برای پست وبلاگ مانده بودم چه بنویسم. 

گفتم خوب است سوال بپرسم و به سوالات جواب دهم. 

دو سوال از خودم پرسیدم. 

 

سوال اول: چطور حسم را سریع خوب کنم؟ 

سوال دوم: بازی فراوانی را چطور می توان در نوشتن به کار برد؟

 

مقدمه:

 

نکته ی کلیدی قانون جذب را حس خوب بیان می کنند.

در بحث جذبِ ثروت، یکی از تمرین های معروف بازی فراوانی است. بازی فراوانی به این صورت است که به طور ذهنی هر روز پول خرج بکنید. روز اول یک میلیون تومان، روز دوم دو میلیون روز سوم سه میلیون و الی آخر.

 

ابن تمرین برای این است که حس خوبی بدهد چون احساس توانایی و بی نیازی به فرد دست می‌دهد.

 

 

پاسخ به سوال اول:

 

١

با بازی فراوانی حس خوب، روز اول یک حس خوب، روز دوم دو حس خوب روز سوم سه حس خوب و....

البته که با تجسم داشتن حس خوب در ذهن، احتمال خیلی شدید همان لحظه حس خوب تجربه شود یعنی از ذهن به عمل برسد.

 

٢

بازی فراوانی اتفاقات خوب:

روز اول یک اتفاق خوب، روز دوم دو اتفاق خوب و....

 

٣

بازی فراوانی سپاسگزاری.

امروز یک شکرگذاری، فردا دو شکرگذاری، پس فردا سه سپاسگذاری و....

 

 

 

پاسخ به سوال دوم‌ :

 

١

بازی فراوانی کلمات جدید: روز اول یک کلمه، روز دوم دو کلمه، روز سی ام سی کلمه. 

 

٢

بازی فراوانی شعر: روزاول یک شعر و... 

 

٣

بازی فراوانی ایده: روز اول یک ایده و.... 

 

 

بعد از یک ماه کم کم حجم ایده و کلمات زیاد می‌شود که به نظرم آن موقع می توان بازی را متوقف کرد.

 

خودم عملیش کردم از ٢٠ دی که روز اول بازی می شود‌. ببینم چطور پیش می‌رود. این هم تصویرش.

 

 

 

به اختصار هر کدام را آورده ام:  ح یعنی حس خوب ات یعنی اتفاقات خوب، ش یعنی شکر گزاری. 

 

سه ستون آخر هم برای بازی فراوانی در نویسندگی است. ک یعنی کلمات، ش یعنی شعر و ای یعنی ایده. 

 

روز اول زیر هر کدام یک تیک باید بخورد روز دوم دو تیک و الی آخر.... 

 

ذکر این نکته لازم است که این ها اکثرش ذهنی نیست بلکه در عمل انجام می دهم و فقط جنبه ی افزایشی شدنش را از بازی فراوانی در ثروت گرفتم.

 

این تمرین را برای این ساختم که خودم را منظم تر و مقیدتر کنم و چون به حالت بازی است می توان از انجامش لذت برد. 

 

شما هم می توانید انجام دهید، البته اگر در اوایل راه هستید پیشنهاد میکنم همه را با هم انجام ندهید. 

 

همچنین می توانید بجای هر کدام از این موارد چیزهایی که خودتان دوست دارید زیاد کنید را جایگزین کنید. 

 

  • Fatima ..

نظرات  (۱)

بعد یه مدت دیگه توقف نداره و این فراوانی توی ذاتت توی ناخوداگاهت خونه میکنه و فراوانی رو به همه ابعاد زندگیت وارد میکنه پس همین امشب شروع کن برای اینکار یه کتاب خووب بهت معرفی میکنم با کلی راهکار عملی . کتاب بخواهید تا به شما داده شود نطمینن از خوندنش پشیمون نمیشی
پاسخ:
سپاسگزارم. چه نکته ی خوبی فرمودید. 
چشم حتما میخونمش.
ممنونم ازتون 🙏🙏🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">