بنویسید و بنویسید و بنویسید

بنویس تا رشد کنی

خواستگاری سنتی

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۱۳ ق.ظ

امشب یک خواستگار جدید یک هویی پیش آمد. خانه مان آمدند، خیلی سریع به مرحله ی صحبت طرفین رسید.

 

آمدیم اتاق بالا صحبت کردیم. شرایط مان را گفتیم، یک شرط جالبی داشتند ایشان که برایم جالب بود اینکه تاکید داشت که مهریه ی بالا را به هیچ وجه قبول نمی کند چون آنرا یک دین بر گردن خود می دید که باید پرداخت کند و اگر بالا و در توانش نباشد با طرف وارد مراحل بعدی آشنایی و ازدواج نمی شد.

 

بعد من بحث مهریه شد گفتم مهریه ی کتاب چطور است؟ 

زد زیر ذوقم که قبول ندارم و عرف نیست 😐

 

زنگ زدن های پایین شروع شد که یعنی زود باشید دیگر خلاصه کنید. 

 

به آنها حق می دهم که زمان برایشان دیر بگذرد، من در موقعیت آنها قرار گرفتم، جلسه ی خواستگاری که در نقش مصطلح عروس نبودم، عجله ام میشد که زمان صحبت آن دو طرف زود تمام شود. 

 

برعکس زمان در جلسه ی صحبت آشنایی دو طرف خیلی زود می‌گذرد، اگر به من باشد که دوست دارم سه چهار ساعت با سوالات غیر مستقیمم تا فیها خالدون طرفم را پیش چشمانم مجسم کنم. اما چه کنم که خانواده ها به یک ساعت نرسیده بوق اعتراض شان را بر صفحه ی گوشی می اندازند. 

 

 من هم خواستگاری سنتی مثل مدل امشب را تجربه کردم، هم مدل آزادترش را که خانواده ها در صحبت اول نقش کم رنگ تری یا حضور کم رنگ تری دارند. 

 

به نظرم مدل سنتی از هر لحاظ مدل بهتری است. 

 

من همیشه دوست داشتم طرفم مرا در اول بار بیرون از خانه و محیط خانواده ببیند و با شخصیتم آشنا باشد و حتی بالاتر عاشق شخصیتم باشد بعد به خواستگاریم بیاید. 

 

الان همه مدلی را تجربه کردم هر موردی که از من خواستگاری کرده را به یاد دارم، اولین موارد خارج از جو خانواده در دانشگاه پیش آمد. من مراقب جلسه ی امتحان دانشجویان بودم و یکی از آن دانشجوها بعد جلسه درخواستش را مطرح کرد، خانواده ها در این مورد مطرح نبودند و جلوتر که رفتم فهمیدم اصولا این مورد قصدش ازدواج نیست، اما اگر دختری وارد این ارتباط شود مسلما دچار آسیب های فراوانی خواهد شد چون نیت طرف اصلا ازدواج نیست دختر به غلط خیال می کند ازدواج مطرح است. 

 

مورد دیگری یکی از دوستان دانشگاهم معرفی کرد که بخاطر فاصله ی مکانی مجبور شدیم چند جلسه ی تلفنی صحبت کنیم البته که خانواده ها هم در جریان قرار گرفتند اما آن مدل کجا و مدل حضور خانواده ها و صحبت در حضور آنها کجا. 

 

این چنین روابط تلفنی عوارضی مثل وابستگی در پی خواهد داشت. 

 

مدل دیگری هم که اول خانواده ها بعد ارتباط طولانی دو طرف این مدل هم خوب نیست. 

 

مدل حضور در کنار خانواده اما بخاطر راه دور آشنایی تلفنی در وهله ی اول هم مدل بجایی نیست. 

 

به نظرم اولین دیدار در فضای خانه خیلی هم خوب است هم دیدار خانواده ها و هم دیدار دو طرف، و صحبت اولیه و کلیات در همان جلسه خیلی هم بجاست. کلا فرصتی برای بروز احساسات نیست در عین حال بیشترین اطلاعات در کمترین زمان بدست آمده است. 

 

در یک جمله مدل خواستگاری سنتی را از همه بهتر می دانم. 

 

 

 

  • Fatima ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">