بنویسید و بنویسید و بنویسید

بنویس تا رشد کنی

شب جادویی

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶ ب.ظ

 

 در کتاب صبح جادویی بر سحر خیزی و اثراتش تاکید دارد.

 

من هیچ گاه نتوانسته ام مداوم سحرخیز باشم الا یک دوره ی زمانی که شب های خوبی داشتم و آن دوره ی خاطره آمیز را با یکی از رفقای هم اتاقیم داشتم. تجربه ی خوبی بود. آزمون و خطایی که به نتیجه رسید و سحرخیزمان کرد او همچنان بر آن منوال سحر خیزی ماند ولی من نه.

 

دوباره میخواهم از شب هایم شروع کنم تا ‌به صبح جادویی ام برسم.

 

صبح جادویی هر کس با دیگری فرق می کند و مقدار زمانش نیز. 

مثلا شما ممکن است کارمند یک شرکت باشید که راس ساعت ٨ شروع کارتان است. و یک ساعت هم طول بکشد تا به محل کارتان برسید و صبح جادویی شما می تواند از ۶ و نیم تا هفت یا از ۶ تا ٧ باشد یا حتی دوساعت باشد اگر زودتر از خواب بلند شوید. این بستگی به خودتان و شرایط تان دارد. 

 

کسی ممکن است مثل من دوست داشته باشد نیم ساعت قبل اذان صبح شروع صبح جادوییش باشد.

این از اختلاف زمان در افراد.

 

محتویات صبح جادویی هر کس هم متفاوت است.

مثلا پکیج صبح جادویی یک نفر ممکن است اینگونه باشد:

ذکر و عبادتی، نوشتن صفحات صبحگاهی، پیاده روی، نوشیدنی گرمی، خواندن غزلی، مطالعه ی انگیزشی.

 

با توجه به میزان زمانی که در اختیار داریم می توانیم به هر کدام از آنها مقدار متناسبی را اختصاص دهیم.

 

خب حال من که بخاطر عوامل منطقی یا غیر منطقی از این صبح جادویی محروم هستم. می خواهم از دریچه ی شب جادویی به آن برسم.

 

پکیج شب جادویی که آخر شب قبل خواب است دقیقا مثل صبح جادویی چون ظرفی است که می توان در آن با توجه به شرایط و دیدگاه های متفاوتمان کارهای مختلفی را بریزیم یا بچینیم داخلش.

مثلا:

یک برنامه ی معنوی خاص،  سنجش عملکرد روز، طرح ریزی برای فردا، مطالعه، به قول دوست خوبمان:

 «یک کتاب کنار بالش داشته باشید و قبل از خواب به جای چک کردن گوشی چند صفحه از آن بخوانید». 

 

حتی هدف از اجرای شب جادویی نیز می تواند متفاوت باشد. 

کسی شاید بخواهد گوشه ای از شبش منظم تر پیش برود. 

هدف من این است که به صبح جادویی ام برسم، چون قبلا تجربه اش را داشته ام.

 

یک نکته ای که هست آن نظمی که پکیج به همراه دارد و تداوم آن در هر شب قبل خواب مهم است. این تداوم نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. 

 

و اینکه محتویات پکیج باید مفید باشد، وگرنه مثلا هر شب قرار برای چت کردن های بیهوده قبل خواب منظم است اما بی ثمر. 

 

همچنین آخرین مرحله ی شب جادویی متصل به خواب باشد و بین اجرای شب جادویی و خواب فاصله نباشد. 

 

 

 

  • Fatima ..

نظرات  (۲)

  • علی مردان ریگی
  • سلام .

    عالی بور

    پاسخ:
    سلام
    سپاس 🙏 

    نمی دونم چرا 

    ولی نوشته های شما عالی است 

    از نظرم من 

    من سایت شمارا پین کرده ام ولی زیاد به ان توجه نمی کنم ولی وقتی وارد سایت می شم فقط می خونم به هیچ چیز دیگری هم فکر نمی کنم نه به درس و مشقم نه به کارای عقب افتاده فقط می خونم

    یه احساس خوبی به ادم می ده  

     

    پاسخ:
    خوشحالم که مورد پسند شما قرار گرفته
    ممنون از محبت تان 🌹🌺🌹

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">