بنویسید و بنویسید و بنویسید

بنویس تا رشد کنی

طی الارض

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ب.ظ

امروز در کتابی که می خواندم در مورد فضانوردی گفته بود و سفر به فضا.

 

ذهنم مشغول ابزارهای سفر به فضا شد ... و ساخت سفینه های سریعتر و ارزان شدن سفر به فضا و بعد هم همه گیری و عادی شدن سفر برای همه افراد. طوری که رفت و آمدها عادی شود. در همین افکار بودم که ذهنم گریزی زد به طی الارض.

 

به نظر من هر چه که توسط یک نفر تجربه شود و خارق العاده بنماید مثل همین طی الارض تحلیل علمی دارد و میتواند اثبات شود و تعمیم یابد برای همه.

 

با پذیرش این فرض که ما موجود بی نهایتی هستیم که کار ما حرکت است از نقطه شروع به سمتی نامحدود. این حرکت هم که از مای نامحدود صادر می شود انتهایی ندارد و مادام الحرکت هستیم، و هر چه که از نقطه ی شروعمان فاصله بگیریم درجه ی رشدمان و کلاس حرکتمان بالاتر است پس آنچه که به این حرکت سرعت ببخشد ارزشمند است و کمک کننده.

 

  چنانچه سیستم طی الارض مشخص شود و یافتن چگونگی آن محرز شود. آن وقت همه بتوانند طی الارض کنند، دیگر نیازی به ماشین و وسیله ی حمل و نقل نیست. نه تنها خود انسان بتواند طی الارض کند که حتی وسیله ها را نیز جابجا کند مثل جریان آوردن تخت برای سلیمان توسط عاصف یکی از افرادش.

 

آنوقت چقدر در زمان صرفه جویی می شود و چقدر کارهایی که نیاز به رفت و آمد دارند سریع انجام شود. این سرعت طی الارض و طی الزمان مقدار حرکت ما را بسیار بسیار خارج از تصور بالاتر می برد.

 

آن متفکر بزرگ "عین صاد" می گوید: "طبیعت معجزه ای است مانوس و معجزه طبیعتی است نامانوس".

 

آن هنگام که اتومبیل اختراع نشده بود مرکب مانوس اسب و شتر بود بعد از ماشین و همه گیر شدنش دیگر کسی با آنها طی طریق نمی کرد. برای مسافت های طولانی تر هواپیما آمد و عادی شد. هر کدام از اینها زودتر از موعد مثلا در سفر زمانی به گذشته برود چون گذشتگان با آن مانوس نیستند همچون معجزه می ماند.

 

هر وقت اسم طی الارض می آید به یاد عرفا و انسان های مقرب الهی می افتم که با قدرت روحی خود  طی الارض را تجربه کردند. البته که امام خمینی این طی الارض را مقامی عرفانی نمیداند که آنرا صوری و حسی می داند.

 

اگر علم بتواند حداقل وسیله ای بسازد با سیستم طی الارض آن موقع تغییر و رشد انسان جهشی وار خواهد شد.

 

راستی نگفتم طی الارض چی هست؟

 

لغت‌نامه دهخدا طی الارض را نوردیدن زمین می داند و نوعی کرامت که بجای گام برداشتن و رفتن، زمین در زیر پای آدمی بتندی پیچیده شود و او بمقصد خویش هرچند دور باشد در مدتی بسیار کم برسد.

 

فرهنگ فارسی معین هم آنرا نوعی کرامت خاص اولیا و عارفان که پیمودن مسافت زیادی است در مدتی کم معنی می کند.

 

مفهوم مشابه طی الارض طی الزمان هست که خیلی جذاب تر از طی المکان هست، با نطریه نسبیت زمان انیشتین، بحث سیاه چاله ها و کرمچاله ها و سفر به زمان گذشته و آینده و ... آمیخته می شود.

 

امشب دو ساعتی در مورد طی الارض و زمان و پایه ی علمیش سرچ کردم. مقوله ی جذابی است، وقت کنم دوست دارم مقالات لاتین را هم دراین باره بخوانم.

 

راستی کامنت های این لینک هم جالب بود شاید خوشتان آمد:

چطور میشه طی الارض کرد؟

 

  • Fatima ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">